Menú Cerrar

Urriaren 5ean autoen karabana emisio gutxiko eremuak salatzeko

12 arrazoi baino gehiago ditugu emisio gutxiko eremuak iruzurra, lapurreta eta debekua direla baieztatzeko

Larunbat honetan autoen bigarren autoen karabana emisio gutxiko iruzur, lapurreta eta debekuaren aurka

Jende askok uste du Europar Batasunak ibilgailuen emisio kutsatzaileak murriztu nahi dituela, eta abar. Horretarako, 50.000 biztanletik gorako udalek emisio gutxiko eremuak ezarri behar dituzte eta dute udal txikiagoetan ere laster. Baina hori egia al da?

Gero eta jende eta erakunde gehiagok uste du ke gortina bat baino ez dela Europa are gehiago pobretzeko. Ez da berria, elikagairik ez ekoizteko nekazaritza, abeltzaintza edo arrantza ustiategiak ixteko dirulaguntzak ematen ari da. Industria zeharka suntsitzeko, kanpoko produktu asko inportatzen uzten ari dira, nahiz eta kasu askotan dumping-a egiten duten. Edo nahita OTANek eragindako Ukrainako gerrarekin, Errusiarekin zeuden energia merkearen kontratuak eten ahal izan dituzte Estatu Batuei prezio bikoitzean erosteko, eta abar.

Ikus ditzagun “emisio gutxiko eremuen” kontu horrekin ze iruzur egiten diguten:

  1. Europako Batasuna emisioak handitzen ari da, Afrikako, Amerikako eta Asiako janariei muga-zergak kentzen ari zaielako. Europako nekazariak eta abeltzainak suntsitzeko eta 0 km-aren aurka joateko planak, isuriak handitzeaz gain, janariak pestizida gehiago edukitzea eta garestiagoa izatea ekarri du. Hemen, EAJ-PNVk Bizkaiko eta Arabako hiltegiak itxi zituen, abeltzainak izorratzeko eta, azkenean, emisioak handitzeko haragia kanpotik ekarri behar delako.
  2. Europako Batasuna emisioak handitzen ari da, obsoleszentzia edo zaharkitzearen aurkako neurririk hartzen ari ez delako. Produktuen bizitza erabilgarria gero eta laburragoa da, eta ondorioz, azkar botatzen ditugun produktuen ekoizpenean emisioak handitzen ari dira. Adibidez, Madrilen erdigunean urtarrilean 1.200.000 ibilgailu sartzen debekatzean jendea ordeztera behartuko dute eta hori ekologiaren aurkako eraso handi bat da, hainbat ibilgailu bota nahi izateagatik eta askoz denbora laburragoa iraungo dutenengatik ordezkatu nahi izatea.
  3. Europako Batasuna emisioak handitzen ari da gero eta datu gehiago eskatzean. Kontrol osoa nahi dutenez, eurodigitala, ticketbai,  faktura digitala eta horren moduko neurriak ezartzen ari dira. Horiek kontsumo eta emisio gehiago ekartzen ari dira datuen zentro erraldoiak sortzera behartzeagatik.
  4. Ez dira kontuan hartzen ibilgailuak egiteko sortzen diren emisioak. Europar Batasunak tranpak egiten dizkigu: auto elektriko baten bateria bat egiteko, ia 300 tona harri eta lur induskatu behar dira, eta hori egiteko behar den eskabadora erraldoiak 1.000 litro diesel kontsumitzen ditu 12 ordutik behin. Zergatik ez dira emisio guzti horiek ere kontuan hartzen?
  5. Ez dira kontuan hartzen familia edo pertsona bakoitzaren emisioak. 20 urteko auto bat astean behin erabiltzen bada, 5 urtean behin autoa aldatzen duenak edo egunero hibrido edo elektriko bat erabiltzen duenak baino emisio gutxiago isurtzen ditu. Zergatik ez da kontuan hartzen emisio guztiak?
  6. Ez da kutsaduraren arabera egiten. Inork uste al du Abando-Indautxu osoan gainerako auzoetan baino kutsadura gehiago dagoela, eta horregatik debekatu behar dela hor, eta ez gainerakoetan? Udalak, jakina, ez du datu nahikorik eman. Murrizketa hutsa eta gogorra da, inolako osasun-euskarririk gabea. Gainera, kutsadura Bilbon orain dela 40 urte zegoena zen hainbeste industria kaletartean sartuta baina ez orain dagoena.  
  7. Trafikoak eta kutsadurak gora egingo dute inguruko auzoetan. Udalak, neurri baten, trafikoa tokiz aldatuko du, eta, beraz, aipatzen dituzten helburuak faltsuak dira. Izan ere, txostenean ez da balioesten trafikoa erdigunetik inguruko auzoetara eramateak ekarriko duen kaltea.
  8. Ibilgailu askok eko ziurtagiria lortzen dute tranpak eginez. Adibidez, Posche Cayenne batek soilik 80 km-ko autonomia ematen dion bateria bat dauka baina  ibilgailu gehienek baino emisio gehiago bota eta erregai gehiago kontsumitzen du.
  9. Aplikatzeko orduan ez da guztientzat berdina. Une jakin batean trafikoagatik kutsadura gehiegi egongo balitz, gune batzuk ibilgailu guztientarako itxi beharko lirateke, eta ez erdigune osoa baliabide ekonomiko gutxien dutenentzat eta betiko.
  10. EGE ezartzeko erabili diren txosten teknikoek ez dute kutsadura handiagoko beste urte batzuekin alderatzeko parametrorik. Beraz, ezinezkoa da txosten horren azterketa egokia egitea, eta, beraz, ez dugu datu zientifiko konparatiborik neurria egokia den ala ez edo proportzionala den ala ez esateko. Eragin ekonomikoa ere ez dute behar bezala aztertu, eta, horregatik, auzitegiek atzera bota dituzte eremu horiek Madrilen.
  1. Diru gutxien dutenei kalte ekonomikoak egitea. Zer egingo dugu garraiolariekin edo edozein arlotako profesionalekin Abando-Indautxura joan behar dutenean? Zer egingo dugu auto berri bat erosi ezin duten baina Ibilgailuen Azterketa Teknikoa ondo pasatu duten pertsonekin? Horietako asko, nahiz eta ibilgailu berri bat ezin erosi, aldarazi nahi al zaie? Ala, besterik gabe, autoa kendu nahi zaie?
  2. Zirkulazio askerako eskubidea ezeztatzen du nahiz eta eskubide hori Konstituzioaren 19. artikuluan jasota egon. Udal ordenantza batek sistema juridiko osoa antolatzen duen araua baino indar gehiago al du?

Arrazoi horiek guztiak ikusita, Emisio Gutxiko Eremuak hirietan ibilgailu progresiboki debekatzeko plan bat besterik ez da (eta 2030erako ia bat ere ez dute utziko sartzen) eta mugitzeko dugun oinarrizko eskubidea kentzea, emisioen aitzakipean. Bitartean Europako Batasuna, emisioak handitzen ari diren neurriak ezartzen ari da, hala nola elikagaien garraioa handitzeko neurriak edo kontsumo produktuak handitzeko neurriak. Iruzur hutsa da.

Bilbon, 2024ko irailaren 30a Izan Auzokrazia

EU